Mads Faurholt flasher succeserne, men fiaskoerne lukkes ned i stilhed

Den profilerede iværksætter Mads Faurholt insisterer på, at det går godt i hans mange forretninger. Men han vil gerne blive bedre til at fortælle om nedturene undervejs.

Finans og Watch Medier har kortlagt et netværk af mere end 30 virksomheder, som den danske serieiværksætter Mads Faurholt har været med til at bygge op. | Photo: Ritzau Scanpix/Simon Skipper

Det kunne ligne et nyt dansk erhvervseventyr under opsejling, da den unge danske iværksætter Mads Faurholt og hans nærmeste partnere for seks år siden tog til Kuala Lumpur og kastede sig over det asiatiske brillemarked.

Planerne om at opbygge en online-forretning, som skulle erobre salget af mærkevarebriller uden for de store asiatiske byer, kom forrygende fra start. I 2015 fortalte Mads Faurholt til Berlingske, at brilleselskabet Glasses Group var en yderst profitabel forretning. Men succesen blev kortvarig.

Read the whole article

Get 14 days free access.
No credit card required.

  • Access all locked articles
  • Receive our daily newsletters
  • Access our app
An error has occured. Please try again later.

Get full access for you and your coworkers.

Start a free company trial today